Workshop om effektive og innovative møder

Formål med workshoppen:

  • At give deltagerne værktøjer til at lede effektive møder
  • At give deltagerne inspiration til at lede og facilitere møder på nye måder
  • At sparre og videndele om gode mødeformer

Status på egne møder – hvad går godt, hvad kunne forbedres?

Mødeform:

  • Rammesætning, deltagerantal, tid som kontekstmarkør, information, beslutning, refleksion, diskussion – hvilke kommunikationsformer understøtter formålet?

Mødelederens rolle – styring og facilitering, så mødet giver værdi

  • Mødelederens rolle som rammesætter/procesfacilitator/
  • 3 kommunikationsdomæner
  • Indflydelses- og interessesfæren
  • Øvelse og fælles refleksion

Hvilke nye metoder kan anvendes, når der er behov for involvering, udvikling og fælles refleksion?

  • Interview, Survey, SUMO/SWOT
  • Reflekterende team, Action Learning metoder
  • Anerkendende processer 4 D og 5 F
  • Teammøder og teamudviklingssamtaler, 5 R og struktureret dialog

Udvikling af egne møder, hvad er jeg selv blevet inspireret til at gøre mere af eller ændre på?:

  • Individuelt arbejde
  • Dialog 2 og 2 og i plenum
  • Kort indlæg om litteratur og links til mere viden om gode